SEO dla e-commerce

Pozyskiwanie nowych klientów z uwagi na rosnącą konkurencję bardzo trudne. Konkurencja nie omija również branży e-commerce. Najczęściej użytkownicy sieci zaglądają do sklepów internetowych, które wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego też, firmy z branży e-commerce często zaciekle walczą o to aby wyświetlać się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej.

Początkowo jednak dla nowo powstałych sklepów internetowych źródłem klientów są polecenia, czyli tzw. marketing szeptany, lub klienci którzy przychodzą z social mediów, a nie z wyszukiwarki. Jednak taki marketing może okazać się niewystarczający. Dlatego też, warto pomyśleć o pozycjonowaniu sklepu internetowego, tak aby pokazywał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie internetowym. Aby generować sprzedaż w sklepie internetowym na wysokim poziomie trzeba bowiem zrobić coś więcej niż tylko umieścić go w Internecie i zaopatrzyć w asortyment.

Pozycjonowanie dla sklepu internetowego

Od czego zacząć? Certyfikat SSL

Certyfikat SSL jest bardzo ważnym aspektem związanym z funkcjonowaniem sklepu internetowego. Choć sam w sobie szczególnie nie przedkłada się na pozycjonowanie to nie może go zabraknąć w Twoim sklepie internetowym. Warto pomyśleć o jego wdrożeniu już na samym początku.

Certyfikat SSL jest podstawową metodą zabezpieczenia transakcji w sklepie internetowym. Służy on do szyfrowania przesyłu danych, gwarantując ich bezpieczeństwo. Certyfikat szyfruje więc podstawowe dane w procesie realizacji zamówienia w sklepie internetowym. Dlatego jest tak ważny, a jego brak może zniechęcić użytkowników do zakupu w Twoim sklepie, a nawet uniemożliwić wyświetlenie strony i korzystanie z niej.

Optymalizacja sklepu internetowego

Na początku musimy zaznaczyć, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem złożonym i oczekiwanych rezultatów nie uzyskamy w jeden dzień. Konkurencja w świecie e-commerce jest bardzo duża, dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużego nakładu pracy i systematycznych działań rozłożonych w czasie.

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego warto zacząć od optymalizacji. Optymalizacja to pojecie szerokie i nie dotyczy tylko strony głównej sklepu internetowego.

Optymalizacja sklepu internetowego musi zostać poprzedzona solidnym audytem. Samodzielne wykonanie audytu witryny sklepu internetowego może być dla osoby będącej laikiem utrudnione. Warto więc już ten etap zlecić profesjonalistom, którzy przeprowadzą kompletny audyt naszego sklepu internetowego i zaplanują dalsze działania związane z jego optymalizacją i dalej pozycjonowaniem.

Optymalizacja obejmuje między innymi wyczyszczenie wszelkich widocznych w witrynie błędów oraz dostosowanie treści. Przykładowo obejmuje to budowę linków URL. Najczęściej w ramach sklepu internetowego funkcjonuje wiele podstron, bardzo ważnym jest, aby sprawdzić poprawność linków, które do nich kierują

Istotnym jest również sprawdzenie meta tagów strony i ich dodatnie. Ponadto, w procesie optymalizacji witryny sklepu internetowego zwracamy też uwagę na czas ładowania. Jest to istotne z punktu widzenia użytkownika sklepu. Celem skrócenia czasu ładowania sklepu internetowego zwraca się uwagę m.in. na udostępniane w sklepie grafiki (jeśli są zbyt duże zwiększają czas ładowania). Dodatkowo,

Aby skrócić czas ładowania e-sklepu, powinno się zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Pierwszą z nich jest rozmiar udostępnionych na stronie grafik. Jeżeli okazują się być zbyt duże, wówczas należy zmniejszyć je do rozmiarów, które pozwolą stronie na szybsze ich ładowanie. Następnie, dobrym rozwiązaniem jest sprawdzenie jakie wtyczki zostały zainstalowane na stronie sklepu oraz odinstalowanie tych, które okazuję się zbyteczne.

Dobór treści pod kątem SEO

Dla celów pozycjonowania sklepu internetowego powinniśmy dokładnie przeanalizować, na jakie frazy kluczowe chcemy uzyskać widoczność w wynikach organicznych.

Bardzo ważne są też same opisy produktów w naszym asortymencie. Jest to ważne nie tylko pod kątem robotów Google ale i samego użytkownika, który odwiedza nasz sklep internetowy. Opisy dostarczają informacji na temat parametrów, kolorów i wymiarów produktów dostępnych w sklepie.

Same opisy produktów i kategorii nie wystarczą. Istotne jest też regularne publikowanie artykułów na blogu w witrynie sklepu internetowego. W artykułach warto umieścić tzw. frazy długiego ogona.

Pozycjonowanie long tail, (długiego ogona) koncentruje się na wielu niszowych frazach, które są charakterystyczne dla pozycjonowanej strony. W artykułach na blogu warto też umieszczać linki wewnętrzne odsyłające do produktów dostępnych w sklepie internetowym. Wspiera to pozycjonowanie stron produktowych.

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno obejmować również zdjęcia w nim publikowane. Decyzja o podjęciu zakupu danego produktu w sieci przez klienta często jest dyktowana zdjęciem. Należy więc zadbać o to aby produkty były dobrze widoczne z każdej strony na zdjęciach oraz aby zdjęcia były estetyczne i zachęcające do zakupu. Ważny jest też rozmiar publikowanych zdjęć, bo wpływa on na szybkość ładowania sklepu internetowego, o czym pisaliśmy już powyżej.

Linkowanie zewnętrzne

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego warto zadbać również o linkowanie zewnętrzne. Duże znaczenie i wpływ na widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google jest budowanie profilu linków zewnętrznych.

Częstą metodą jest pozyskiwanie odnośników do naszego sklepu internetowego na zewnętrznych stronach internetowych. Można to uzyskać m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych, wpisy w katalogach itp.

Pozycjonowanie zleć specjalistom od SEO

Powyżej poruszyliśmy skrótowo jedynie część aspektów związanych z procesem SEO dla sklepu internetowego. Pozycjonowanie skupia się na wielu aspektach takich jak content marketing, linkowanie, optymalizacja techniczna, kompresja zdjęć, optymalizacja struktury itp. Trudno jest nie będąc specjalistą SEO przeprowadzić te wszystkie prace samodzielnie. Warto więc podjąć współpracę z agencją kreatywną, która ma w swojej ofercie pozycjonowanie.

W ramach naszej oferty zajmujemy się m.in. SEO dla sklepów internetowych. Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły naszej oferty SEO!