Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym bez inwestowania w kampanie reklamowe? To pytanie jakie często zadają sobie właściciele sklepów internetowych. Dziś podpowiemy na co należy zwrócić uwagę w naszym sklepie internetowym tak aby zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj, że dobra optymalizacja sklepu internetowego to już połowa sukcesu! Warto więc przeprowadzić ją rzetelnie albo zlecić agencji kreatywnej, która będzie wiedziała jak to zrobić aby spełnić wymagania Google.
Design w sklepie internetowym
Design odgrywa kluczową rolę w optymalizacji sklepu internetowego. Jest on nie tylko wizualną reprezentacją marki ale również ważnym czynnikiem jaki wpływa na doświadczenie użytkownika i skuteczność konwersji. Estetycznie zaprojektowany sklep internetowy może przyciągać uwagę klientów już na pierwszy rzut oka, zwiększając prawdopodobieństwo ich pozostania w witrynie sklepu.
Dodatkowo, profesjonalnie i estetycznie zaprojektowany sklep internetowy buduje zaufanie i wiarygodność marki w oczach klientów. Może on świadczyć o dbałości marki o szczegóły oraz jej zaangażowaniu w zapewnienie wysokiej jakości usług i produktów.
Dlatego też jeśli nasi Klienci zwracają się o dokonanie optymalizacji sklepu internetowego przywiązujemy dużą uwagę do jego designu.
Treści w sklepie internetowym
Po pierwsze, treść w sklepie internetowym powinna być dobrze skomponowana i być widoczna od razu po załadowaniu się sklepu internetowego. Użytkownik powinien od razu mieć możliwość dowiedzieć się w przystępnych i prostych słowach, jakiego typu produkty/usługi oferuje nam dany sklep internetowy. Treść najlepiej aby była poprzedzona nagłówkiem H1. H1 to pierwszy i przewodni nagłówek na stronie, który ma na celu komunikować temat przewodni. Jest on bardzo istotny z punktu widzenia użytkownika ale i robotów Google. Użytkownik dzięki stosowaniu przez właściciela np. sklepu internetowego tego typu nagłówków łatwiej może zrozumieć strukturę strony i jej zawartość. Każda strona w ramach danego serwisu powinna mieć tematyczny i zwięzły nagłówek H1. Dalej, nagłówek H1 pomaga wyszukiwarce zrozumieć tematyczność i strukturę strony.
Szybkość ładowania sklepu internetowego
Szybkość ładowania sklepu internetowego ma bezpośredni wpływ na doświadczenie użytkownika. Dłuższy czas ładowania może prowadzić do frustracji użytkownika i zniechęcenia go do korzystania ze sklepu internetowego, co może skutkować utratą klientów. Szybkość ładowania sklepu internetowego ma również znaczenie pod kątem jego pozycji w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w przypadku wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Algorytmy wyszukiwarek premiują strony, które ładują się szybko, poprzez wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zatem sklepy internetowe, które ładują się szybciej mogą być bardziej widoczne dla potencjalnych klientów, co przedkłada się na większy ruch i szansę na konwersję.
Opcja filtrowania kategorii produktów
Jeśli więc posiadasz spory asortyment w swoim sklepie internetowym w pierwszej kolejności powinieneś pomyśleć o wprowadzeniu do niego opcji filtrowania w kategorii produktów. Opcja filtrowania pozwoli potencjalnym klientom szybko dotrzeć do produktów, które faktycznie ich interesują. Konieczność ręcznego wertowania produktów celem znalezienia tego odpowiedniego może skutecznie zniechęcić użytkownika.
Opinie klientów
Większość użytkowników zanim podejmie decyzję o zakupie danego produktu czy usługi przez Internet najpierw sprawdza opinie osób które dokonały zakupu. Warto więc wprowadzić moduł opinii klientów w swoim sklepie internetowym. Nie warto jednak prezentować opinii w sklepie internetowym w sposób nachalny, ponieważ stracimy wówczas na ich wiarygodności. Opinie powinny być przedstawione w sposób przystępny i estetyczny. Warto aby pod każdym produktem użytkownik mógł znaleźć opinie innych klientów, którzy dokonali zakupu.
Informacje o reklamacjach i zwrotach
Informacje dotyczące reklamacji czy zwrotu produktów umieszczane są w pierwszej kolejności w regulaminie sklepu internetowego. Jeśli prowadzisz sklep internetowy musisz w jego witrynie umieścić regulamin. Warto jednak przynajmniej podstawowe informacje dotyczące reklamacji i zwrotów umieścić również na karcie każdego produktu. Dzięki temu, już na etapie zakupu klient uzyska niezbędne informacje o procesie zwrotu lub reklamacji produktu. Przyczyni się to pozyskania wiarygodności w oczach klienta i obdarzenia Cię zaufaniem. Poinformuj więc, że oferujesz przystępny i korzystny dla klienta proces zwrotów i reklamacji w Twoim sklepie internetowym.
Blog w sklepie internetowym
Blog to ważne narzędzie, którego możesz użyć aby wypozycjonować swój sklep internetowy. Wartościowe treści pomogą Ci dotrzeć do grupy docelowej – swoich klientów. Ponadto dobrze prowadzony blog w sklepie internetowym buduje autentyczność marki sprzedażowej.
Blog to nie tylko narzędzie komunikacji z użytkownikiem ale i potężne narzędzie marketingowe. Wartościowe treści na blogu mogą wypozycjonować nasz sklep internetowy, bo pozwoli na dotarcie do potencjalnych klientów. Poprzez regularne tworzenie treści związanych z oferowanymi produktami lub usługami, możesz przyciągnąć uwagę osób poszukujących informacji związanych z nimi. Jest to świetna okazja aby zaprezentować swoją wiedzę w danej dziedzinie budując jednocześnie zaufanie wśród klientów.
Meta tagi
Meta tagi to znaczniki HTML, które mają duże znaczenie dla wyszukiwarek internetowych. Meta tagi opisują witrynę internetową dla wyszukiwarki i zawarte są w sekcji nagłówkowej dokumentu HTML.
Meta tag <title> jest widoczny w pasku przeglądarki jako tytuł witryny. Tag ten wyświetla się na na stronie wyników wyszukiwania w Google. Jest on brany pod uwagę przez roboty Google przy tworzeniu listy SERP (strona wyników wyszukiwania).
Czym są natomiast meta tagi description? Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę konkretne zapytanie, oprócz tagu title wyświetli się nam dodatkowo tekst, który opisuje zawartość strony – to jest meta tag description. Meta tag description zawiera opis jaki ma zachęcić do odwiedzenia konkretnej witryny internetowej. Jeśli jest skomponowany w atrakcyjny sposób to może skutecznie zachęcić użytkownika do odwiedzenia naszej witryny internetowej. Warto zawrzeć w nim call – to – action czyli wezwanie do działania. Może to być sformułowanie typu „zapoznaj się z naszą ofertą”, „sprawdź naszą stronę” itp.
Meta robots natomiast umożliwia bezpośrednie przekazywanie specjalnych instrukcji wyszukiwarkom. Instrukcje te mogą zmienić sposób wyświetlania witryny w wynikach wyszukiwania. Ponadto, meta robots pozwalają również na kontrolę śledzenia linków na stronie. Oznacza to, że można określić, które linki na stronie powinny być podążane przez roboty wyszukiwarek a które nie. Jest to istotne z punktu widzenia zarządzania linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz optymalizacji indeksacji strony.
Optymalizacja meta tagów
Optymalizacja meta tagów jest ważna dla naszego sklepu internetowego i generowanej przez niego sprzedaży. Optymalizacja ta wpływa na SEO, a to przedkłada się na ruch w naszym sklepie internetowym. Meta tagi pełnią kluczową rolę w komunikacji z wyszukiwarkami internetowymi i wpływają na sposób w jaki witryna jest prezentowana w wynikach wyszukiwania. Dobra optymalizacja meta tagów jest kluczowym elementem skutecznej strategii SEO dla sklepów internetowych, pozwalającą na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania i generowania większego ruchu na stronie, bo przedkłada się na większą liczbę konwersji i sukces naszego sklepu internetowego.
Zleć optymalizację sklepu internetowego specjalistom
Warto zlecić optymalizację sklepu internetowego specjalistom. Nasza agencja kreatywna może zająć się kompleksowo optymalizacją Twojego sklepu internetowego.
Nasza agencja kreatywna ma doświadczenie i ekspertyzę w zakresie projektowania, marketingu i technologii internetowej, co pozwala nam skutecznie optymalizować sklepy internetowe pod kątem funkcjonalności, wyglądu i jego funkcjonalności. Taka optymalizacja zwiększa ruch w sklepie internetowym dzięki czemu generuje on większą sprzedaż.
Pracujemy zespołowo i kompleksowo, dzięki czemu każdy aspekt optymalizacji sklepu internetowego zostanie odpowiednio uwzględniony. Nasza agencja kreatywna może zapewnić kompleksową obsługę, poprzez projektowanie i implementację rozwiązań, aż po monitorowanie i optymalizację działań.
Jeśli zlecisz optymalizację sklepu internetowego specjalistom z naszej agencji kreatywnej możesz liczyć na profesjonalne podejście, kompleksową obsługę i dostęp do najnowszych technologii.