Fanpage firmy na Facebooku – czy ma sens?

Wiele firm, szuka sposobów promocji swoich marek w mediach społecznościowych. Często przy tej okazji pojawia się pytanie – czy Facebook jest odpowiednią do tego platformą?

Niektórym z klientów naszej agencji kreatywnej Facebook początkowo wydawał się być platformą przestarzałą, przez co mniej atrakcyjną dla celów promocji marki. Nic bardziej mylnego!

Facebook może być świetnym narzędziem do promocji marki. Należy jednak wiedzieć jak z niego korzystać. Konto firmowe na Facebooku daje wiele możliwości. Umożliwia ono dostęp do informacji analitycznych, jakie nie są widoczne dla zwykłego użytkownika tego portalu. Konto firmowe umożliwia poznanie statystyk dotyczących profilu oraz trendów panujących wśród grupy docelowej firmy.

Konto firmowe na Facebooku – wciąż warto

W przypadku konta firmowego na Facebook’u dużym plusem jest możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych. Kampanie reklamowe umożliwiają określenie grupy docelowej. Oczywiście trzeba najpierw określić cel jaki chcemy osiągnąć poprzez kampanię reklamową oraz uwzględnić specyfikę naszej branży. Jednak to potężne narzędzie, z którego nadal korzysta wiele firm promujących się na Facebook’u przynosi wymierne efekty.

Facebook podobnie jak inne platformy społecznościowe, wyznacza wytyczne, których użytkownicy muszą przestrzegać, aby móc w pełni wykorzystywać możliwości, jakie daje. Warto więc szczegółowo zapoznać się z algorytmem Facebooka, sprawdzić dobre praktyki profilu firmowego i zaplanować strategię marketingową swojej marki.

Wartościowe treści na profilu firmowym na Facebooku

Pamiętaj, że aby przyciągnąć uwagę do Twojego fanpage na Facebooku muszą się na nim pojawiać wartościowe treści. Wartościowe treści to nie tylko posty i zdjęcia ale również wideo. Live streaming, krótkie filmy, czy interaktywne Stories to narzędzia, które pomogą zwiększyć zainteresowanie Twoją marką na Facebooku. Regularne publikowanie wartościowych treści na Facebooku pozwoli utrzymać zaangażowanie użytkowników. Pamiętaj, że posty i zdjęcia mogą już nie wystarczyć, bo wobec wysokiej konkurencji liczy się różnorodność i innowacyjne podejście.

Buduj społeczność wokół swojej marki

Cennym narzędziem do promocji swojej marki są grupy na Facebooku. W ramach społeczności zgromadzonych w grupach na Facebooku można budować relacje i wymieniać się opiniami oraz poleceniami. Warto z tego skorzystać i zacząć promować swoją markę nie tylko na profilu firmowym ale również na grupach na Facebooku. Naszym klientom doradzamy w pierwszej kolejności ustalenie kto jest ich klientem docelowym i jakie ma potrzeby. To pozwala określić w ramach jakich grup najlepiej promować swoją markę.

Stosuj Call – To – Action

Posty czy reklamy jakie zamieszczasz na profilu firmowym na Facebooku powinny zawierać wezwanie do działania użytkowników (CTA) tak aby odwiedzili Twoją stronę internetową. Możesz to robić w formie zaproszenia do zapisu do newslettera, odwiedzenia bloga na stronie internetowej czy zapoznania się z ofertą produktów lub usług. Ważne jest wykorzystanie efektywnych wezwań do działania, aby przekształcić zaangażowanie użytkowników na Facebooku w faktyczny ruch na Twojej stronie internetowej.

Wydarzenia online jako promocja marki

Facebook Events to narzędzie, które umożliwia użytkownikom tworzenie, udostępnianie i promowanie wydarzeń. Warto skorzystać z tej funkcji i np. zorganizować wydarzenie online. Pozwoli to zebrać daną grupę osób i poinformować przy okazji webinaru o swojej marce i korzyściach płynących z produktów lub usług, które oferujesz. Wydarzenia online nadal cieszą się dużą popularnością i pozwalają na zebranie większej grupy widzów i słuchaczy aniżeli w przypadku wydarzeń stacjonarnych. Taka forma interakcji z odbiorcami stwarza cenną okazję do promocji marki.

Wyjdź poza Facebooka

Jeśli chcesz pozyskać jak najszersze grono odbiorców Twojej marki, którzy mogą zostać klientami, nie ograniczaj się tylko do Facebooka. Warto zintegrować działania prowadzone na Facebooku z platformami takimi jak Instagram, Twitter, TikTok czy LinkedIn. Wykorzystuj Facebooka do promocji treści udostępnianych na innych platformach i na odwrót.

Nie masz czasu na prowadzenie Facebooka i kampanie reklamowe?

W dzisiejszym natłoku obowiązków prowadzenie aktywności na Facebooku oraz kampanii reklamowych może być wyjątkowo czasochłonne. Jeśli szukasz efektywnego rozwiązania, nasza agencja kreatywna stoi do Twojej dyspozycji. Zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem profili firmowych na mediach społecznościowych, w tym Facebooku, oraz projektowaniem i realizacją kampanii reklamowych dopasowanych do potrzeb Twojej marki. Dzięki naszemu doświadczeniu i profesjonalizmowi możesz mieć pewność, że Twoja obecność w internecie będzie dynamiczna, skuteczna i zgodna z założonymi celami biznesowymi. Oszczędź swój czas i zaufaj nam, aby zadbać o rozwój Twojej marki w świecie cyfrowym.