Strona internetowa firmy

Na co zwrócić uwagę w przypadku firmowej strony internetowej?

Adres strony internetowej

W przypadku wyboru adresu strony internetowej warto nie komplikować sprawy. Wybierz adres, który nie sprawi trudności użytkownikowi. Nazwa Twojej domeny powinna być unikalna ale i przede wszystkim łatwa do zapamiętania dla użytkownika. Ważne! Nie warto kopiować konkurencji i wybierać podobnie brzmiącej nazwy domeny. Wprowadzenie w błąd użytkowników, którzy zamiast do konkurencji trafią na Twoją stronę nie przyniesie Ci zbyt wielkich korzyści. Ostatecznie użytkownik, którego zamiarem było trafić stronę internetową konkurencji i tak opuści Twoją witrynę. Ty natomiast będziesz miał wysoki współczynnik odrzuceń. Naśladując konkurencję możesz też naruszać prawo, więc również z tego powodu warto unikać takich działań.

Domena powinna być łatwa w pisowni i najlepiej krótka. Im bardziej skomplikowana i długa nazwa tym większa szansa, że użytkownicy będą popełniać błędy przy wprowadzaniu adresu www.

Zwróć uwagę na hosting!

Hosting www to nic innego jak usługa, która pozwala umieścić stronę internetową na specjalnym komputerze zwanym serwerem. Serwer ten udostępnia miejsce na przechowywanie plików i danych witryny internetowej, dzięki czemu użytkownicy mogą przeglądać stronę internetową całą dobę. Wiele osób może korzystać ze tego serwera jednocześnie. Hosting zapewnia nieprzerwane działanie i aktualizacje zasobów online, tak aby były dostępne dla użytkowników przez cały czas.

Warto zwrócić uwagę na wybór hostingu. Przy wyborze najlepiej kierować się rekomendacjami innych użytkowników. Jeśli korzystasz z usług agencji kreatywnej przy tworzeniu strony internetowej, ta z pewnością doradzi Ci bezpieczny hosting z którego chętnie korzystają jej klienci.

Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

Strona główna – pierwsze wrażenie i wizytówka Twojej firmy.

Strona główna to zazwyczaj pierwsza strona jaką odwiedzają użytkownicy po wejściu na daną stronę internetową. Dlatego też, strona główna ma szczególne znaczenie, bo jest ona wizytówką całej strony internetowej i odpowiada za pierwsze wrażenie u odwiedzających.

Podstawowe cele strony głównej to:

  1. Przyciągniecie uwagi użytkowników. Strona główna powinna być atrakcyjna wizualnie i intuicyjna. Powinna zachęcać użytkownika z zapoznaniem się z podstronami w ramach strony internetowej.
  2. Prezentacja firmy. Strona główna powinna zawierać przejrzyste informacje o firmie. Użytkownik nie powinien mieć wątpliwości co do tego czym dana firma się zajmuje, po przeczytaniu opisu na stronie głównej. Dla celów SEO wskazuje się, że na takie stronie powinno znaleźć się min. 400 słów.
  3. Nawigacja. Strona główna powinna zawierać intuicyjną dla użytkownika nawigację, jaka umożliwia poruszanie się po całej stronie internetowej. Użytkownik powinien z łatwością przejść ze strony głównej np. do bloga, sklepu, kontaktu na stronie internetowej.

Strona główna powinna być przejrzysta i czytelna. Nie powinna zawierać zbyt wiele informacji, bo wówczas nie będzie czytelna dla użytkownika.

Dane kontaktowe na stronie internetowej

Dane kontaktowe to jedna z najczęściej poszukiwanych informacji na stronach internetowych. Na swojej stronie internetowej w sekcji dane kontaktowe powinieneś zamieścić przynajmniej adres e-mail, numer telefonu i adres siedziby firmy. Jeśli nie podasz którejś z tych danych na stronie internetowej, to użytkownik może Ci nie zaufać i nabrać wątpliwości co do wiarygodności Twojej firmy.

Warto na stronie internetowej zamieścić formularz kontaktowy umożliwiający wysłanie zapytania z poziomu strony. Wiele osób preferuje korzystanie z formularza kontaktowego w ramach strony internetowej.

Na stronie firmowej powinny być zawarte informacje o firmie. Informacje takie powinny zostać również podane w Polityce prywatności. Na stronie internetowej powinieneś więc podać pełną nazwę firmy, adres, REGON, NIP. Zaufanie to podstawa i klient powinien mieć pewność, że ma do czynienia z prawdziwą firmą.

Oferta firmy na stronie internetowej

Na firmowej stronie internetowej koniecznie powinna znaleźć się oferta oferowanych produktów lub usług. Jeśli oferta jest obszerna warto rozłożyć ją na podstrony. Po pierwsze będzie to bardziej przejrzyste a po drugie ułatwi pozycjonowanie, bo wówczas każdy element będzie posiadał osobną podstronę z opisem zawierającym słowa kluczowe. Jeśli w ofercie będą znajdować się produkty, warto zadbać o dobrej jakości zdjęcia wykonane z każdej strony produktu.

O firmie

Strona internetowa firmy powinna zawierać sekcję „o nas” czy też „o firmie”. Tu powinniśmy zawrzeć opis firmy, jej misję, doświadczenie i historię. Użytkownik powinien dzięki tej sekcji dowiedzieć się dlaczego to naszą firmę powinien wybrać do zakupu produktu czy też usługi i dlaczego to nas powinien obdarzyć zaufaniem. Warto też w tej sekcji dodać zdjęcia osób prowadzących firmę i (jeśli tacy są) również jej pracowników. To wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i pokazuje, że firma to nie tylko jakiś odrębny podmiot gospodarczy, ale przede wszystkim ludzie którzy ją tworzą.

Rekomendacje klientów

Pozytywne opinie klientów o Twojej firmie są dowodem na wysoką jakość produktów lub usług które oferujesz. Warto więc zamieścić na swojej stronie internetowej pozytywne recenzje klientów o firmie. Rekomendacje mogą przyczynić się do wygenerowania większej sprzedaży. Pozytywne recenzje często rozwiewają wątpliwości potencjalnych klientów co do jakości produktów i usług oferowanych przez daną firmę.

Wezwanie do działania (Call – To – Action)

Warto wezwać użytkowników strony internetowej do działania, czyli wskazania im czego oczekujesz. Może to być na przykład zachęta do uzyskania darmowej wyceny, czy wstępnego darmowego spotkania celem porozmawiania o ofercie.

Pamiętaj o SEO

Tworząc stronę internetową i przygotowując treści jakie na niej umieścimy nie można zapomnieć o SEO. O samym SEO na stronie internetowej szerzej pisaliśmy tutaj. Na etapie tworzenia treści czy przygotowywania warstwy wizualnej strony internetowej warto pochylić się na SEO. Dobór fraz kluczowych, warstwa graficzna, identyfikacja marki jaką tworzysz, to tylko kilka aspektów na które trzeba zwrócić uwagę w witrynie internetowej. Warto też od razu rozważyć stworzenie na stronie internetowej bloga, tak aby umieszczać w nim wartościowe treści i przyciągać większą ilość użytkowników na stronę internetową. Blog jest świetnym narzędziem, które wpływa na pozycjonowanie strony internetowej.

Stworzymy stronę internetową Twoje firmy

Jak widzisz należy uwzględnić wiele aspektów podczas tworzenia firmowej strony internetowej.

Na szczęście nie musisz robić tego wszystkiego sam! Jesteśmy agencją kreatywną, która może podjąć się wyzwania stworzenia dla Twojej firmy wyjątkowej strony internetowej. Niezależnie od branży w której działasz, nasza agencja podejmie się zaprojektowania i stworzenia strony internetowej, która przyciągnie uwagę odwiedzających i skutecznie przekona ich do działania. Dzięki naszej kreatywności i zaangażowaniu w każdy projekt możesz być pewien, że Twoja firma zyska profesjonalną i atrakcyjną wizytówkę online.

Nie masz czasu na przygotowanie treści na stronie? Tu też możemy pomóc! Współpracujemy z copywriterami, którzy przygotują treści na Twoją stronę, które będą zgodne z SEO, dzięki czemu pomogą wypozycjonować Twoją witrynę wysoko w wynikach wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami jeśli chcesz otrzymać darmową wycenę strony internetowej Twojej firmy.